dijous, 8 de desembre del 2011

VOICETHREAD


Ahir vam poder gaudir de la intervenció de l’ Audrey, del Juan Antonio i de la Olga. Ens van ensenyar una eina prou útil.
Estem parlant de l’eina Voicethread, és un programa que podem crear contes a través de fotografies cercades per Internet i gravar-ho amb les nostres veus. També et donen l’opció d’intervenir en les altres intervencions dels companys. Una altra opció és ratllar/ fer dibuixos a les fotografies que has trobat per Internet.
Penso que és una eina molt útil perquè els nens puguin deixar anar la seva creativitat, i d’una manera interactiva i divertida estan aprenent a fer servir un altre programa.
Com a futura mestra penso que és un molt bon recurs per treballar a l’escola sigui l’àrea de català, castellà, angles, música... ja que els nostres companys ens van transmetre que a través d’aquesta eina poden treballar gairebé totes les àrees.
Us deixo la seva pàgina web:
www.voicethread.com





Avui també m'agradaria compartir amb tots vosaltres el que és un PLA TAC. Jo no tenia ni idea fins fa uns dies que a la classe de TIC vam gravar un vídeo pels companys de matí.
En breu us explicaré que és un PLA TAC.

El PLA TAC és un instrument per formalitzar la governança de la tecnologia en el marc de
l'autonomia de centre i del Projecte Educatiu. Malgrat que el mot governança pugui tenir
accepcions diverses, podríem convenir a entendre aquest concepte aplicat als centres
educatius com una forma de direcció on la presa de decisions es realitza a partir de la
responsabilitat compartida en diferents àmbits: equip directiu, coordinació pedagògica,
coordinador/a TAC o comissió TAC, caps de departaments en el cas dels Instituts, consell
escolar, AMPA, etc.

El PLA TAC podem trobar diferents fases que són:

FASE 1: Visió de centre amb maduresa digital: La visió d’un centre educatiu és la imatge compartida pels seus membres sobre què volen que sigui el centre. Un dels elements de la visió de centre és l'assoliment d'una maduresa digital concreta que integri l'ús de les TAC en el projecte educatiu.

FASE 2 : Diagnòstic del grau de maduresa digital del centre: En aquesta fase es tracta de recopilar informació detallada sobre l'estat de les tecnologies en el centre, el seu ús, l'organització i els coneixements i competències digitals del personal (docent i d'administració) i entre l'alumnat.

FASE 3: Definició de les prioritats TAC: Un cop aclarit el perquè, l'on, el com, el quan i en quin grau s'utilitzen les tecnologies en el context del centre educatiu, cal establir-ne les prioritats i el ritme de desplegament del Pla.

les prioritats del Pla TAC comportarà la presa de decisions sobre qüestions  tant diverses com ara:

Com garantir la inclusió digital per a tot l'alumnat del centre.
● Com avaluar l'adquisició de la Competència Digital.
● Com aprofitar les tecnologies per innovar els processos d'ensenyament/aprenentatge.
● Com es veuen modificats els continguts i la metodologia didàctica quan tots els alumnes disposen d'accés a Internet.
● Com poden facilitar les tecnologies una millor comunicació amb i entre la comunitat educativa.
● Com gestionar els recursos tecnològics per garantir el seu aprofitament òptim.
● Quins efectes organitzatius i de gestió comporta la implantació d'una intranet.
● Com establir una interacció positiva entre tecnologies i usos lingüístics en el centre.
● Quines implicacions metodològiques comporta l'adopció d'una Plataforma virtual de centre.
● Quins usos de les tecnologies que no es fan actualment al centre serien desitjables.

FASE 4: Planificació de la implantació del Pla i assignació de recursos

FASE 5: Assignació de tasques i responsabilitats: S'hauria de crear tants grups de treball com àmbits d'actuació es vulguin posar en funcionament: Currículum, Gestió i organització, Biblioteca i recursos, Infraestructures, Comunicació...i assignar una persona responsable de cadascun d'ells.

FASE 6: Aplicació del Pla: Un cop acabada la planificació, cal posar en marxa el Pla vetllant per tal que tot el professorat se l'hagi fet seu i es pugui responsabilitzar de la parcel·la que li pertoca.

FASE 7: Avaluació del procés i establiment de nous objectius: És recomanable crear un sistema de control del progrés en la implantació del projecte per tal de visualitzar si es desenvolupa segons les previsions o cal reajustar determinats aspectes del pla previstEs poden avaluar diverses variables: el progrés en els objectius del projecte durant tot el procés d'innovació, l'evolució dels nivells d'interès...


El  Pla TAC ha de ser un document dinàmic que impliqui la seva revisió anual i l'avaluació de tot el Pla en finalitzar el termini que s'havia marcat inicialment. Es pretén que sigui bàsicament pràctic per al centre i el fruit de la seva reflexió entorn a les TAC i que concreti al màxim els diferents aspectes de gestió de la tecnologia.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada